Prawa autorskie

Wszystkie posty oraz zdjęcia oznaczone znakiem "okiem-mamy-mlodej.blogspot.com" oraz "Radość i partyzantka" są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie (w całości lub części) bez mojej zgody. W przypadku nieuszanowania praw autorskich na podstawie art.78, art.81 Ustawy o Prawie Autorskim oraz prawach pokrewnych z dn. 04.02.1994 r. sprawa zostanie skierowana do odpowiednich organów.

Kulinarnie

Dziś troszkę kulinarnie. Bo jak wiadomo, dzieci muszą jeść. A nie zawsze chcą ;)

Na szczęście, Szymek je chętnie. Zdarzają się pojedyncze sytuacje, gdy kaprysi i nie chce pić mleka, czy np. znajdzie coś ciekawszego do roboty niż jedzenie. Wtedy do akcji musi wkroczyć kreatywność, i zazwyczaj ona wygrywa.

Jednak czasem kończą się pomysły co gotować. Maluch coraz większy, a ile można w kółko jeść to samo? Z pomocą przychodzi “Najlepsze na świecie domowe jedzenie dla dzieci” autorstwa Karin Knight i Tiny Ruggiero. Kopalnia pomysłów kulinarnych, w którą zaopatrzyłam się dawno, ale od niedawna korzystam. Wadą tej książki jest to, że uwzględnia ona dietę dzieci karmionych piersią, a wiadomo że dzieci karmione MM mają szybciej rozszerzaną dietę. Jednak jest to do przeskoczenia, i śmiało można wybrać coś dla małych Gnomków.

Naszym hitem śniadaniowym jest owocowa owsianka. Według przepisu książkowego – gotowana na MM, ale ja robię na zwykłym mleku krowim.

PRZEPIS:
20 g zmielonych płatków owsianych, ok 120 ml mleka MM (ja daję krowie), 1/3 dojrzałego banana.

Płatki wsypać do mleka i zagotować. Podgrzewać 5 minut co jakiś czas mieszając aż wchłoną prawie całe mleko. Następnie odstawić pod przykryciem na 5 minut. Banana rozgnieść i dodać do owsianki.
Śniadanko tak pyszne, że czasem nawet rodzice podjadają. :)

A co u Was króluje aktualnie?

20140118_125519(0)
podpis BLOG

16 komentarzy:

  1. O matulu... jakie zdjęcie :-) do zjedzenia Mordeczka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ledwo telefon ocaliłam ;) bo to on był celem do żucio-ślinienia :)

      Usuń
  2. o! czekam na więcej takich kulinarnych propozycji:) A gnomek jest boski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie obiecuję, ale jeśli znajdę coś fajnego to przedstawię ;)

      Usuń
  3. Owsianka z owocami to hit Karoliny, ale... lubi też różne płatki (owsiane, jęczmienne, żytnie) z warzywami startymi i gotowanymi np. marchewką - pycha, słodkie i znika w kilka minut ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, widzisz. Rzecz oczywista a nie pomyślałam o rożnych płatkach ;) że nie wspomnę o warzywach :)

      Usuń
  4. Bardzo fajny przepis... chętnie skorzystam, tylko jak Mały jeszcze podrośnie bo na razie jest na nutramigenie, więc chyba to śniadanie by nie wypaliło? Ma skończone 8 miesięcy, jeszcze nie jadł takich płatków owsianych, tylko słoiczkowe, ale chyba nie byłoby problemu... jestem jeszcze bardzo zielona w kwestii żywienia. Na śniadanie ostatnio jada jogurcik zagęszczony kaszą manną, do niedawna było to jeszcze mleko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia co to nutramigen, ale skoro podawałaś słoiczkowe, to wydaje mi się że możesz spróbować normalne. Tylko muszą być bardzo dobrze zmielone, bo u nas jak były za duże jeszcze, to nie było mowy o jedzeniu ;)

      Usuń
    2. Nutramigen to mleko modyfikowane dla alergików. A no właśnie zmielone...hmm mam taką nakładkę na mikser może spróbuję, a jeśli nie to może uda się kupić blender (choć Mały ma 2 zęby, 4 wychodzą są już dość spore:)). Zobaczymy, z chęcią zapoznam jeszcze inne przepisy jeśli będziesz chciała wrzucić :)

      Usuń
  5. Jaka urocza buźka.
    Mamo, dawaj telefon, ucałuję go!

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Haha... widzisz, poniosły mnie kulinarne emocje ;) Ale już poprawiłam ;) Dzięki :)

      Usuń
  7. O coś nowego do naszego menu:) Bianka je już wszystko, trudno wymienić coś najważniejszego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak już zaczniemy rozszerzać dietę to na pewno kiedyś spróbujemy :)
    http://mama-dietetyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz. Zapraszam do grona obserwatorów i zachęcam do ponownych odwiedzin.

Twój komentarz pojawi się po zatwierdzeniu.
Anonimom dziękujemy.